Op social media zoeken we vaak de lichtpuntjes. Zo ook deze week, en die waren er gelukkig genoeg. Welkom in een nieuwe editie van Deze Week Viral.
The Social Network Part II is hoe de film heet en waar David Fincher de eerste regisseerde, daar staat Sorkin nu aan het roer van de prent.
Meta en Oakley hebben de handen ineengeslagen voor iets dat je niet snel op het fietspad tegenkomt: een slimme AI-bril die niet alleen je sportprestaties ondersteunt,...
Meta is daar zo tevreden over reels op Instagram, dat het heeft besloten dat alle video’s op Facebook nu ook onder reels vallen.
Via volgsoftware kon het je surfgedrag ontdekken en zo advertenties serveren die op dat moment het beste bij je passen.
Instagram en Facebook krijgen interactieve video’s. Dit is een grote innovatie voor social media, althans, zo lijkt Zuckerberg te vinden.
De reden dat de boetes van techbedrijven zo hoog zijn, dat heeft simpelweg te maken met het enorme volume van de bedrijven. Maar, waarom?
Meta gaat mensen het leven zuur maken die het algoritme proberen te bespelen met een stortvloed aan hashtags.
Meta en de FTC staan vanaf vandaag lijnrecht tegenover elkaar in de rechtbank. De FTC zegt: 'Meta is monopolist.' Meta zegt: 'De FTC is de realiteitszin verloren.'
Facebook kent een grote leegloop, maar tegelijkertijd zijn er genoeg mensen die nog dagelijks de feeds bekijken. Feeds vol met willekeurige dingen uit het algoritme: nu...
Social media worden interessanter. Deze week zal Meta AI bij ons verschijnen, maar er schuilt een addertje onder het gras.
Veel mensen klagen erover, maar welke mensen laten nu precies zulke berichten achter? We kennen ze allemaal niet, maar toch zijn ze er wel: wat is hun beweegreden?
In de nieuwe trailer van Avatar: Fire & Ash zien we hoe schurk Varang de boel naar haar hand probeert te zetten. En hoe de strijd losbarst.
Er zouden steeds meer mensen zijn met een ‘AI-psychose’, maar klopt dat wel? Bestaat zoiets überhaupt? Experts denken van niet.
Er gaan geruchten dat Apple zich veel meer wil richten op smarthomeproducten. Wij kunnen wel wat Apple smarthome-gadgets bedenken die we graag zouden zien.
Scholen die lessen gaven, deden dat tijdens corona soms via Facebook livestreams. Nu worden al die livestreams weggegooid.
Vandaag, op 4 februari 2025, wordt het social medium 21 jaar oud: het is gestart in 2004. Maak jij er nog gebruik van?
De ommezwaai in de social media-wereld doet sommige gebruikers zoeken naar alternatieven. Deze apps schijnen een flinke opleving te hebben:
Meta werkte altijd samen met Ray-Ban voor zijn slimme bril met camera voor contentcreatie, maar het lijkt erop dat het vreemdgaat. Met Oakley.
In de Verenigde Staten stopt het met het grootste deel van zijn factcheckers en kunnen mensen kwetsende dingen zeggen die eerder niet oke waren.
Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, bereidt zich voor op een aanzienlijke uitbreiding van AI-functionaliteiten binnen de eigen platformen. Het bedrijf is...
Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test...
Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.
Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.
Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.
Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.
De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.
Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.